Nuestra lucha no se trata de una mera elección estrecha entre opciones electorales dentro del actual régimen, sino de apostar por formas de organización económica y espiritual, cualitativamente superiores a la civilización burguesa, donde se garantiza la emancipación del proletariado y la democracia real. Es la lucha popular por la conquista de la civilización socialista, partiendo del estudio científico de las bases materiales que lo posibilitan y con el objetivo último del comunismo.

[Automatic translation: EN]
[Traduction automatique: FR]

31 de julio de 2006

Chávez visita Vietnam socialista. Afirma que es una referencia para Venezuela


Chávez destaca modelo Vietnam y pide unidad países en desarrollo

Foto:
Obsequio de un retrato de Ho Chi Min

Terra.es (Prensa Burguesa)

El presidente de Venezuela, Hugo Chávez, destacó hoy el régimen comunista vietnamita como modelo de revolución socialista e hizo un llamamiento para una mayor cooperación entre los países en vías de desarrollo, al comienzo de una visita oficial a Vietnam.

El mandatario venezolano presidió también la firma de dos acuerdos de cooperación con esa nación asiática, uno de intercambio cultural y otro en energía.Chávez dedicó sus primeras declaraciones públicas en Hanoi a ensalzar la victoria de Vietnam sobre el 'imperialismo' y comparó al héroe nacional Ho Chi Minh con el latinoamericano Simón Bolívar.'Vietnam, con su bravura, derrotó al imperialismo no sólo en el campo de batalla. Vietnam también ha mantenido el socialismo en el campo ideológico', manifestó el dirigente venezolano en una rueda de prensa, a la salida de una reunión con su homólogo vietnamita, Nguyen Minh Triet.

Chávez volvió a insistir en Hanoi en la conveniencia de que las naciones en desarrollo se unan, cooperen y presenten un frente unido al 'imperialismo moderno'.'Yo creo que sólo si estamos unidos podremos garantizar nuestra independencia y libertad. Si esperamos soluciones de los países ricos, no seremos capaces de resolver nuestros problemas en cinco mil años', apuntó el mandatario venezolano.

Pero pese a su comienzo, el dirigente suramericano moderó el tono de sus palabras hacia el Gobierno de Estados Unidos y no se produjeron declaraciones como las de hace unos días en Teherán, cuando Chávez apoyó el controvertido programa nuclear iraní y afirmó que el presidente estadounidense, George W. Bush, tenía contactos con el diablo.El presidente vietnamita, cuyo país lleva más de una década tratando de mejorar sus lazos con Estados Unidos, escogió un tono más diplomático y se limitó a destacar la 'gran amistad' entre las dos naciones que 'comparten muchas similitudes'.Chávez dijo que las naciones en desarrollo pueden aprender mucho de la lucha contra la pobreza en Vietnam.

Las autoridades vietnamitas, que comenzaron en 1986 un giro hacia la economía de libre mercado, han conseguido reducir el nivel de pobreza por debajo del 30 por ciento en las últimas tres décadas.'Estamos muy interesados en el modelo de socialismo aplicado en Vietnam. Como ustedes saben, nosotros (en Venezuela) también estamos llevando a cabo una revolución que tiene características socialistas', manifestó Chávez.Venezuela y Vietnam tienen dos de las economías del mundo con un crecimiento más alto, en parte favorecidas por el elevado precio del petróleo.Vietnam ha duplicado su renta per cápita en la última década, pero todavía está lejos del baremo venezolano.Chávez señaló que el acuerdo de cooperación en petróleo firmado va a permitir a Vietnam desarrollar su industria petrolera.'Hoy firmamos estos documentos para ayudarnos mutuamente, de manera que Vietnam sea independiente para producir y refinar petróleo', manifestó el presidente venezolano.

Vietnam exportó el año pasado 18 millones de toneladas de crudo, mientras que Venezuela es unos de los cinco mayores exportadores de petróleo del mundo.Chávez visitó también hoy el Museo Militar de Hanoi y después tenía previsto reunirse con el secretario general del Partido Comunista de Vietnam, Nong Duc Manh, y a continuación con el primer ministro del país, Nguyen Tan Dung.El martes, antes de dar por terminada su visita, acudirá a ver al general Vo Nguyen Giap, nacido en 1912, el artífice de la victoria vietnamita sobre las tropas francesas en la histórica batalla de Dien Bien Phu, que supondría la independencia a Vietnam.La visita oficial de Chávez a Vietnam forma parte de una gira del mandatario venezolano que empezó en Rusia, continuó en Bielorrusia, Qatar e Irán y finalizará en Mali.

Noticia de Argenpress


El presidente de la República Bolivariana de Venezuela, Hugo Chávez Frías, fue recibido por su homólogo de la República Socialista de Vietnam, Nguyen Minh Triet, en la sede del Palacio Presidencial de Hanoi.

Tras ser homenajeado en el patio principal del palacio, con los honores militares correspondientes a su alta investidura, ingresó para dar inicio a una reunión privada con el mandatario vietnamita donde también participaron las delegaciones de ambos países.En la antesala al encuentro, el presidente Chávez expresó su agradecimiento por la hospitalidad puesta de manifiesto por parte de los representantes protocolares y funcionarios gubernamentales, al tiempo que expresó haber tenido deseos de visitar la nación asiática desde hace mucho tiempo. Asimismo aprovechó la ocasión para rendir tributo al pueblo de Vietnam, al cual brindó un cálido, profundo y solidario saludo, reconociendo los logros alcanzados a lo largo de la historia.

“No nos sentimos en tierra extraña”, dijo al reiterar los rasgos comunes que unen a nuestras naciones. Paisajes similares, color de piel, tierra fértil, fueron rasgos mencionados por el presidente en su reflexión. Destacó que se trata de pueblos que han pasado siglos de resistencia contra los imperios y el colonialismo.A su juicio la experiencia de la República Socialista de Vietnam, representa una grandiosa lección del siglo XX, para el inicio de la historia del siglo XXI. En tal sentido aprovechó la oportunidad para rendir tributo a la nación vietnamita, en nombre de todo el pueblo de Venezuela. “El espíritu libertario de Simón Bolívar rinde tributo a Ho Chi Min”, expresó.

Por su parte el presidente de la República Socialista de Vietnam, Nguyen Minh Triet, en sus palabras de bienvenida destacó que ha sido un encuentro cargado de un profundo significado histórico y lo calificó como unaoportunidad propicia para fomentar el intercambio y estrechar las relaciones de amistad existentes entre los dos países.

También hizo énfasis al afirmar que el comandante Hugo Chávez Frías es el primer presidente venezolano que visita el territorio vietnamita, lo que sin duda se constituye en el inicio de una nueva etapa en la historia de las relaciones bilaterales.

El líder asiático manifestó su convicción de que la presencia del Jefe de estado venezolano tendrá resultados muy positivos, dado que abre paso a la posibilidad de impulsar un mayor conocimiento entre los pueblos, la sociedad y la cultura. Activadas cinco comisiones de trabajo Venezuela-VietnamCon estos mecanismos se espera acelerar la ejecución de los proyectos contemplados en la firma de tres acuerdos, llevada a cabo este lunes en la ciudad de HanoiEn la continuación de su visita a la República Socialista de Vietnam, el presidente de la Republica Bolivariana de Venezuela, Hugo Chávez Frías, sostuvo un encuentro privado con su homólogo Nguyen Minh Triet, en la sede del Palacio Presidencial de Hanoi.

A la salida de la reunión ambos mandatarios ofrecieron un breve encuentro con los medios de comunicación nacionales e internacionales presentes en el lugar, con la finalidad de ofrecer un balance sobre los puntos más resaltantes abordados durante la conversación y respondieron a las interrogantes formuladas por un periodista de cada país.Un intenso intercambio de ideas y expectativas, fue la denominación dada por el presidente Chávez en torno al diálogo que mantuvo con el líder asiático, al tiempo que puso de manifiesto el gran interés existente por revisar y conocer el modelo socialista desarrollado en Vietnam. En tal sentido destacó el significado que tiene para los pueblos del mundo el hecho de que la patria de Ho Chi Minh haya logrado derrotar el imperialismo y mantener un sistema que priorice lo social.

En tal sentido hizo referencia al proceso de transformación que se vive en Venezuela, al cual se refirió como una Revolución nacional, que también se nutre de las experiencias de otros países hermanos.En cuanto a los resultados concretos de la reunión el presidente Chávez informo sobre la suscripción de tres instrumentos de cooperación orientados al aprovechamiento de los intereses mutuos, inspirados en la necesidad de coordinar esfuerzos para el logro de metas comunes.Estas herramientas contemplan un acuerdo marco de cooperación, el cual abrirá el panorama para promover el intercambio en todos los ámbitos; el convenio de cooperación cultural considerado de gran importancia dados los factores comunes que los jefes de Estado destacaron entre ambos pueblos, y el acuerdo de cooperación en materia energética, el cual fomentara el intercambio de información, experiencias y recursos tecnológicos.

Según lo expresó el presidente de la República Bolivariana de Venezuela, Hugo Chávez Frías, estas tres iniciativas constituyen las piedras fundamentales para profundizar, aun más, el acercamiento entre los dos países.Agrego que durante el encuentro se acordó la creación de cinco comisiones binacionales para acelerar la ejecución de proyectos de manera efectiva. Las áreas que abarcaran son: político-ideológica, social, económica, científico-tecnológica, seguridad y defensaPor su parte, al tomar la palabra el Presidente vietnamita señaló como línea general del evento la firme intención de fomentar la consolidación de los lazos de amistad que existen entre los pueblos de Vietnam y Venezuela, al tiempo que saludó con mucho optimismo la firma de los acuerdos llevada a cabo durante el encuentro, sobre los cuales dijo que son factores importantes para el desarrollo y progreso de las naciones involucradas.

Enfatizó que “el Estado y el pueblo de Vietnam se honran en recibir al presidente Chávez y toda su delegación, quienes pese a la distancia geográfica han manifestado un entrañable sentimiento de solidaridad”.Para el presidente Nguyen Minh Triet, la conversación sostenida con su homologo de la Republica Bolivariana de Venezuela fue muy fructífera y aseguro que a partir de este momento comenzara una nueva etapa en las relaciones binacionales, las cuales se elevaran cada vez a un mayor nivel.

19 Comments:

Anonymous Anónimo said...

Hola,
Enhorabuena por este blog, que desconocia, por afirmar de tan ilustrada forma que el Comunismo no murió.
Aún analista de la realidad de mi pais, te invito a pasarte por los textos en castellano, y porque no en portugués, de mi blog:

caparicaredneck.blogspot.com

3:25 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

loved las vegas? above the all unprecedented [url=http://www.casinolasvegass.com]casino[/url] las vegas at www.casinolasvegass.com with in overflow of 75 swell instinctive [url=http://www.casinolasvegass.com]online casino[/url] games like slots, roulette, baccarat, craps and more and vanquish existent coins with our $400 self-governed of authority bonus.
we be invariable up to from time to time in a downhearted moon smart b wealthier games then the gifted online [url=http://www.place-a-bet.net/]casino[/url] www.place-a-bet.net!

5:16 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

Hi,
Did you know? To assist the Victims of Hait,
you are able to make a donation by
executing a survey.I just found the info [url=http://www.squidoo.com/surveyforcharity]here.[/url]
Cool Idea!

Sebastian

9:49 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Interesting site.

We provide after party cleaning.

[url=http://www.cleanerlondon.com/one-off-cleans.php]Builders Cleaning[/url]

9:56 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

This might be a bit off-topic but I believe there are a lot of smokers here on www.blogger.com. I have recently decided to find a good manufacturer of electronic cigarettes. I'm done with paying so much for tobacco cigarettes.A friend recommended [url=http://www.insanereleases.info/greensmokef.html]G Smoke[/url] According to their website this is how they described their product:
"Green Smoke offers quality Electronic cigarettes with disposable cartridges that produce the highest smoke volume in the industry. With a variety of flavors and nicotine levels, Green Smoke's™ patented product offers convenience and performance that is unmatched. G Smoke products have been independently tested for safety."
I'm thinking of buying them. Anyone else have experience with this e-cigarette?

5:38 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

Coach is a topping American designer of luxury goodies, clear from handbags coach handbags to jewelry and sunglasses to shoes. The coach features one of the most popular and high quality designer handbags and accessories on the market name. They are distributed through Coach 400 stores and more than 1200 joint U.S. retail. As a result of strong market competition, [url=http://www.discountoncoach.com]coach online store[/url] website, as well as retailers are encouraging and offering Coach handbags outlet coupons for reduced prices. These coupons are emailed to customers or it can be exploited by visiting the discount coupons offered by the company websites. You can easily find websites offering a Coach Outlet Coupon through the popular search engines. What you need to do is simply type the words "Coach Discounted Coupons" and you will get a list of sites from where you can avail promotional or discounted coupons for the purpose of buying purses and handbags of you desired brand. Some other search terms which can help you to find out a Coach Outlet Coupon include "coach shoes discount", "coach coupon codes", "coach promo codes", "coach discount handbags", "coach promotional codes", "coach purses discount", "coach bags discount", and "coach bag coupons".

To shop for fashionable [url=http://www.discountoncoach.com/coach/leather-bags]Coach Leather Bags[/url], visit [url=http://www.discountoncoach.com/coach/handbags]Coach Handbags[/url] Online Store. We give you best in the world and that too at very high discounted rate.

7:02 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

Hi everybody! I do not know where to begin but hope this site will be useful for me.
In first steps it is really nice if somebody supports you, so hope to meet friendly and helpful people here. Let me know if I can help you.
Thanks and good luck everyone! ;)

8:55 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

Hi,

I am new here..First post to just say hi to all community.

Thanks

8:02 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Great site!

Most everyone needs to get insurance at one time or another, whether it is
auto insurance, life insurance, health insurance, or homeowners insurance.
These times it is easier than ever to find free insurance quotes from multiple
companies in order to find the best bargain. You can also see how to save
lots of money in free gas when you get your insurance cost quotations.

[url=http://freeinsurancequoteshq.com]Free insurance quotes[/url]
http://freeinsurancequoteshq.com

[url=http://www.idea2result.com/]Appointment Setting[/url]

http://freeinsurancequoteshq.com/life/term-life-insurance-price-quote.htm

5:40 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Im looking in to getting one, has anyone ever bought one of these:

http://video.yahoo.com/watch/6708596/17424049

7:39 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

if you guys desideratum to ruminate on [url=http://www.generic4you.com]viagra[/url] online you can do it at www.generic4you.com, the most trusted viagra dispensary advance of generic drugs.
you can tumescence into uncover drugs like [url=http://www.generic4you.com/Sildenafil_Citrate_Viagra-p2.html]viagra[/url], [url=http://www.generic4you.com/Tadalafil-p1.html]cialis[/url], [url=http://www.generic4you.com/VardenafilLevitra-p3.html]levitra[/url] and more at www.rxpillsmd.net, the initially [url=http://www.rxpillsmd.net]viagra[/url] informant on the web. well another great [url=http://www.i-buy-viagra.com]viagra[/url] pharmacy you can find at www.i-buy-viagra.com

1:15 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

Greets dudes!

I just wanted to say hi :)

9:38 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

The Advanced York Funny High society is a privately owned affair that offers the following servics:

•Lyrics or Charter rent out a brave up funny man / facetious / artists comedy / comedy symbolize factor / agents / agencies: If you are interested in booking or hiring apply up comics / comedians, we procure not too hundred on our roster and have access to upward of 5,000 comedians across the U.S. If you are interested in a uncomplicated corporate funster, a corporate comedy usher, church comedy, comedy enchanter, comedy hypnotist, comedy ventriloquist, college clown, comedy speakers, Dark-skinned comic, female comic, Jewish Buffoon, Christian Clown, or any other specialty comedian, this is your settled comedy booking surrogate service.




[url=http://www.nyhystericalsociety.com]Hire a Comedian[/url]
[url=http://www.nyhystericalsociety.com]Hire a Corporate Comedian[/url]

7:12 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

Even if Rihanna naked seems to have a bit of a stutter (ella, ella, eh eh eh) who wouldn't want to stand with her under her umbrella? Rihanna brought a little Caribbean heat to the summer of 2005 with the smash hit "Pon de Replay." She instantly caught the attention of the likes of Jay-Z and Sean Paul, and in 2007, when she released her third album, Good Girl Gone Bad, and that stunning sex tape rihanna did in the bedroom with her then boyfriend, Chris Brown. All signs indicated she would be a massive success. Her fourth studio album was released in November 2009, entitled Rated R, and it is Rihanna's pictures highest selling debut in the U.S. yet.
rihanna naked pics
At one point, though, Rihanna did enter a beauty and talent pageant at her school. Singing Mariah Carey's "Hero" as part of the talent component, Rihanna went on to win the competition. But that performance -- and singing in the shower or in front of the mirror -- was the extent of her musical experience before 2004. Rihanna news and gossip.
rihanna naked

3:02 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

Need unsecured loan or business lending? Break Loan called also auto loans, commercial loans, home equity loans, payday loans, personal loans, student loans and va loans.

11:13 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

Your business card online is definitely an extension of one's agency and it is vital for item branding. It reflects your network profile, your services and is also excellent for advertising as well as networking. A very well planned business card online makes a lasting first impression, which can be vital at any time you will not want your business card thrown away. At Pixellogo, we offer online ingenious creation options which are vital while branding your organisation image. Browse by way of our stationery catalogue and find customizable artwork templates or use our creation expert services to exclusively theme your personal business card. No matter if you might be a tiny start-up company or an already established business, you can still find out your fantastic business card design and style on this web site. [url=free business card maker
cheap business card [/url]

Pioneering styles for your business card online! Make the preferred use of our business card online expert services

We make business card online designs to match your company’s needs, but which convey your service profile in an attention-grabbing way. You will discover patterns suiting just about every business will need ranging through the food market towards sports community below! We offer you ready-to-use business card online templates which you can still download and modify as per your requirements. We also deliver exclusive models that will reflect your corporation persona with the most specialized way. It is possible to artwork a business card online by collaborating with our business card maker, who will endow you with a variety of patterns you'll select from. Should you approve of any pattern but would like it being modified, our business card online maker will alter it for free of charge! We even add pattern fx for your cards to create them extra catchy. So what are you currently waiting for!? Build your eye-catching business cards online, perfect the following on our web page.

free business card designs
automotive business cards
unique business cards
online business card designer
cool business card design
custom business card
free business card maker
beauty business cards
photography business card
business cards high quality
business card online
business card printer
make business card
business card creator
business card print
free business card online
stylish business cards
design own business cards
online business card maker
make business card online

9:26 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

ShoppingBlogging.com - [url=http://www.shoppingblogging.com]Online Shopping[/url] for Christmas

It appears each and every 12 weeks individuals begin looking before and previously for Christmas. Final calendar year I began with the starting of October and had all of the provides wrapped from the end within the month. This calendar year I began even sooner to carry benefit of the handful of outlets providing mid yr product sales.

Visit Now : Shopping Online

Why Store Previously

Searching before has two primary benefits - obtaining more suitable discounts and avoiding the vacation rush. However it has its drawbacks as well. Various toy and game producers particularly, only launch their most current goods incredibly near for the holidays. This implies that if you're proceeding to store inside the center from the 12 weeks, you won't have the ability to have the most current things about the marketplace. One way to have close to this would be to pre-order. Actually pre-ordering merchandise may even fetch you deals and totally free presents.
[url=http://www.shoppingblogging.com]Christmas Shopping[/url]
But in various instances, in case you maintain your eyes open, it is possible to get improved bargains while in the slow or off season, retail sensible. Quite a few mobile phone producers launch their newest types for the duration of the center belonging to the calendar year. This indicates that previous types is going to be likely at rock bottom costs about two many weeks prior to the launch from the replacement.

Some many people carry browsing before towards the severe but searching correct right after the holidays for your future holidays. Post vacation product sales are at times even far better than pre-holiday revenue as departmental shops attempt to obvious excess stock by providing ridiculous reductions.

Needful Adjustments

Moving up Christmas browsing a number of several weeks will take slightly adjustment, spending budget sensible, especially throughout the very first 12 many weeks of this timetable alter. Nonetheless it doesn't carry very much to have used to it. Its just a matter of maintaining to some set routine of placing slightly money apart for reveals.

The Gift Conundrum

Apart from producing purchases while in revenue, obtaining in bulk can conserve you tons of money. Its continually excellent to break recipients into a couple of groups very first - near loved ones, members of the family subscribers, near good friends, pals, colleagues - you receive the thought. Performing so enables you to organize your obtaining superior. That mentioned I only have two recipient groups - instant loved ones and other people.

Obviously you'll wish to purchase way more private and thoughtful presents of the consumers closer for you. But for additional generic presents, I advise pack buying, which can be just like pack hunting, only nicer.

Pack searching right here indicates gathering a few of associates with comparable buying lists after which getting in bulk to carry benefit of economies of scale. I usually pack store with two other most people in relation to generic presents. You'll come across that you’re able to get seriously good presents like wine glasses at extremely good rates whenever you pack store.

10:31 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

It' s hard to come by decent info on the web.

6:24 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

http://pobierz-to.com/

5:51 p. m.  

Publicar un comentario

<< Home